vrijdag 21 mei 2010

Indeledent

Een rustig dagje met Quinten. We rommelen wat rond het huis. Morgen zal ik met Moep en brussen een weekendje naar Brussel gaan. De rolstoel moet mee en hier probeert Quinten te helpen met banden oppompen.

De vijver bijvullen gaat hem een stuk beter af. Het knapste vind ik dat hij na ruim 1/2 uur met water spuiten zelf nog bijna helemaal droog is.

's Middags zitten we lekker rustig te eten als hij ineens vraagt: 'oma, wat is indeledent?". Ik laat het hem een paar keer herhalen maar kom er niet uit, dus vraag ik hoe hij daar bij komt. Het blijkt uit een Efteling-liedje te komen. "De wolf is slim en indeledent". Nu begrijp ik dat hij intelligent bedoeld. Ik leg het zo goed mogelijk uit: dat je snel van alles begrijpt en goed kan onthouden enz. Een tijdje later vraag ik hem: "en, ben jij intelligent?". Hij denkt een tijdje na en zegt dan peinzend: "ik ben.....slim en ik ben.......(denk, denk).....lief. Dus ben ik niet intelligent.
Je kunt blijkbaar maar twee dingen 'zijn'. En's avonds gaan Merijn en Sharine nog naar Silo 8 (theatervoorstelling in Almere) dus mag hij lekker eerst hier nog naar bed.
Klein, lief, vrolijk mannetje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten