vrijdag 20 november 2009

Mijn verjaardag

Vandaag ben ik jarig en mijn kinderen & aanhang zullen allemaal komen eten. Maar....al vanaf woensdag ben ik ziek geweest, erg misselijk en hoofdpijn. Pas vandaag is dat met paracetamol wat onder controle. Dus weinig voorbereid. Gelukkig heeft Robbert op vrijdag altijd vrij en hij heeft beloofd om al vroeg met de kinderen te komen; boodschappen voor me te doen en ook te koken. (ideale schoonzoon?).Zodra Quinten binnenkomt krijg ik een dikke knuffel en een mooie tekening: zijn eerste poppetje! En....hij zingt direct 'lang zal ze leven ' voor me. Lief hè! Daarna gaat zijn aandacht naar de Sinterklaas poppetjes die ik weer van zolder heb gehaald.
Als Robbert komt, blijkt Janneke er ook al bij te zijn. Niet naar haar werk vanwege hetzelfde virusje dat mij ook te pakken had. Lina is ook hangerig, maar dat verhindert niet dat ze - nu allemaal samen - weer voor me zingen. Ik moet daarvoor wel eerst op een stoel gaan staan. (Gelukkig doen zij solidair mee).Evi herontdekt Ruber. Ja, inderdaad..... dat stukje poes heet 'oor'.
Janneke boven in bed; Robbert naar de Vomar: weer een keertje ouderwets met die drie lunchen!
Daarna ontdekken Quinten en Lina een nieuw spel: samen een huisje bouwen onder de computertafel- compleet met de bijna 30 jaar oude fisherprice platenspeler/ speeldoos van Janneke.
Als Toos op visite komt mogen ze best een DVD kijken, maar dan moet de TV gedraaid naar de zijkamer. Braaf zitten ze zo op hun stoeltjes.
Sinterklaasliedjes zingen en als Merijn en Sharine er ook zijn krijg ik nog meer cadeautjes. Quinten mag deze helpen uitpakken.
Aan het eind van de avond wordt Quinten uit bed gehaald om weer naar Amersfoort te gaan. Slaapdronken wordt hij begroet door mijn verjaarsvisite. Alle Amstelveners blijven slapen; al met al toch nog een gezellige verjaardag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten