vrijdag 26 maart 2010

handen, voeten en logeren

Aan het ontbijt drinkt Quinten meestal vruchtensap, tegenwoordig uit een eigen theepotje met een wel erg breed kopje. Zij keuze viel vandaag op (donkergekleurd) bosvruchtensap. Ineens hoor ik hem grinneken: "oma Det, dit lijkt wel een spiegeltje. Ik zie mijzelf, dat is grappig! hahaha".Van papa, die weer een paar dagen voor zijn werk in Londen was, kreeg Quinten dit aardappelmannetje : "jij mag er ook mee spelen hoor, oma Det".Aan het eind van de ochtend zie ik zijn wangen steeds roder worden en als ik zeg dat hij wel even op de bank onder een dekentje mag liggen is hij binnen 5 minuten vertrokken. Pas na ruim 1 1/2 uur wordt hij weer wakker.

Daarna is hij weer vol energie en vol enthousiasme gaat hij aan de slag.

Filmpje van Quinten die zijn paashaas verft!Ik heb ook nog zijn hulp nodig, want voor de zandbakrand op mijn speelzaal hebben we gestempelde peuterhandjes en voetjes nodig. Helaas zijn we daar op de speelzaal niet meer aan toe gekomen, maar gelukkig heb ik een peuter thuis! Quinten wil wel helpen en nadat hij zijn paashaas geverfd heeft gaan we aan de slag.


Hij kan er geen genoeg van krijgen en na een kwartier heb ik de keus uit wel 20 handjes en voetjes! Morgen snijd ik daar de sjablonen van om op de rand te kunnen tamponneren.
En daarna lekker in een warm badje zijn groene voetjes weer schoon weken!


Een zeer vrolijk mannetje blijft deze keer - met wel 5 kleine knuffeltjes, én leeuw, én olifant -eindelijk weer eens logeren. Leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten